Nuffnang Code

Friday, April 18, 2014

KOREA Winter Trip 2014 ~ Part III

Perjalanan hari ke-3 adalah perjalanan yg sangat dinanti-nantikan...ape tk nya kami akan ke Nami Island..yeayy... ini merupakan trip ke-2 aku ke Nami dan trip pertama bg shah, fadil n syaz..teruja sgt nk bawa die org ke sana...transport yang kami gunakan tuk ke Nami Island nie sama mcm entry trip aku ke Korea tahun 2012 yang lalu...iaitu guna bas..so ko org blh la rujuk di sini Cuti-Cuti KOREA Part III tuk mendapatkan pencerahan bagaimana cara nk ke sana dgn menggunakan perkhidmatan tersebut..
Hampir 2 jam perjalanan kami tiba di Nami..walaupun dh tghari kami sampai suhu rendah giler dr Seoul..sejuk beb...rasa kebas satu badan...kalau telinge ni org jenik pun tk terasa...haha..seperti biasa Malaysian kt blh jumpe disetiap sudut di pulau tersebut...ini sume dek kerna penangan drama2 korea lagi2 drama yg pernah femes suatu masa dulu iaitu Winter Sonata....kalau tidak tak hingin org ke Nami nie kan...hahaha.....layann..
Atas feri tuk ke Nami
Kepingan ais di permukaan tasik
air pancut beku mcm sculpture la pulak
Shah, fadil, aku n syaz..
Kami berharap sgt2 Nami Island penuh ngan snow..tp apakan daya yg kami harapkan tidak menjadi..nk wat mcm mane kan...terima aje ler..jadiler ada saki baki snow yg masih ada dan dlm proses tuk mengeras..ok la tuh...snow jugak kan...so ko org blh la layan pic2 yang kami sempat snap sepanjang berada di sana..
Lokasi WAJIB untuk bergambar...
Sahabat Selamanya
Iglu@Nami
Dlm iglu..:)
Check point wajib tuk bergambar..
Kolam pun beku..
First time tgk snow bukan main sume golek2 tk hingat dunie...memang pengalaman terindah sgt time tuh..tk kisah la ape org keliling nk ckp kan...asalkan kami bahagia ngan cara kami..AAK...hahaha...:)
Pengalaman pertama kami memijak permukaan tasik yg beku sgt2 menakutkan...die org siap letak signage jgn berada berdekatan tasik atau memijak tasik tuh..tp kami memberanikan diri tau...pijak dari tepi pun jd ler...kalau pecah n jatuh dlm air pandai2 la yer kuar sendiri..hahahah...
Tasik yg telah membeku..
Luv dis pic
Pandangan kami teralih sebentar bile tgk banyak bendera Negara ku yang terchinta iaitu "Jalur Gemilang" dikibarkan di sana..rupa2 nye Malaysia Tourism bergabung bersama Korea Tourism untuk mempromosikan Pulau Langkawi dan Nami Island dikalangan pelancong yang mengunjungi pulau tersebut...woww kelazz bangat...bangganya takala melihat penerangan mengenai Pulau Langkawi ditulis dalam Bahasa Melayu...wink2..:)
Malaysia buat promosi Pulau Langkawi di Nami..terbaek
Penat bejalan-jalan aku bawa die org sume pergi lunch di salah satu restoren yang femes dengan "nasi goncang" (Nasi putih+ kimchi + telur) dikalangan pelancong di Nami Island nie..so sedap tk sedap belasah ajer yer....
Nasi "Goncang"
Sebelum bertolak pulang ke Seoul kami sempat la menurunkan tandatangan sebagai tanda kenangan yang kami telahpun sampai di pulau nami..hope see u again k...
ala2 guess book la pulak kan...
Bye2 Nami...see u again Insya Allah..
Tiba di Seoul sekitar jam 6.30 pm kami terus ke Cheonggye Stream untuk melihat keindahan sungai tersebut yang diterangi dengan cahaya lampu..chantikk..
Sebelum bertolak ke Iteawon tuk menjamu selera kami ber-4 sempat Bergambar kenangan di sekitar bandaraya seoul ketika malam...memang asyikk sekali...
Salah satu gate di Seoul
Menikmati kebab di Mr. Kebab, Iteawon
Berakhir sudah perjalanan hari ke-3 kami di Seoul....nantikan entry seterusnya k mengenai perjalanan kami ke Mount Sorak..tunggu....Wasalam..

Pautan Pantas:-

KOREA Winter Trip 2014 ~ Part I
KOREA Winter Trip 2014 ~ Part II
KOREA Winter Trip 2014 ~ Part IV
KOREA Winter Trip 2014 ~ Last Day in Seoul

**Segala info yang diberikan adalah valid/sah pada masa perjalanan yang dimaklumakan sahaja..so rajin2 kan diri semak maklumat TERKINI sebelum bercuti k..

No comments:

Post a Comment